 |
 |
|
 |
 |
Generalforsamling 2021
ODINS RAVNE - HOLBÆKFORTÆLLERNE Formand: Rita L Sørensen 29809420 www.odinsravne.dk Kære Odins Ravne Generalforsamling 2021 Generalforsamlingen skulle være afholdt torsdag den
28. januar 2021, men som I ved, har vi i stedet afholdt den ved at alle har sendt skriftlig tilkendegivelse per mail. Alle har svaret og alle godkender og tilslutter sig det hele. Så det har jo været en let opgave for mig at lave nedenstående
referat: Dagsorden ifølge vedtægterne: 1. Valg af dirigent og referent. Rita laver referatet. 2.
Bestyrelsens beretning om foreningens virksomhed i det forløbne år, herunder aflæggelse af beretninger fra eventuelle arbejdsgrupper, forelægges til godkendelse. Alle har per mail godkendt bestyrelsens årsberetning 2020.
3. Fremlæggelse af årsregnskab til godkendelse. Alle har per mail godkendt regnskabet for 2020. 4. Valg af formand,
kasserer og øvrig bestyrelse samt 1-2 suppleanter. (Forslag: Rita, Freddy og Richard til bestyrelsen samt Karen og Marianne til suppleanter. Alle modtager genvalg.) Alle er genvalgt. 5.
Valg af revisor og revisorsuppleant. ( Forslag: Anne-Grete Boje) Genvalgt. 6. Fastsættelse af kontingent.(Bestyrelsen foreslår uændret 200 kr om året.) Kontingent for 2021 fastsættes til 200 kr. Kontingentet skal indbetales på konto 1726 - 6272708892. Husk at skrive dit navn. 7. Forslag fra bestyrelse og medlemmer.
Ingen forslag 8. Eventuelt. Ravnehilsner fra Rita
Generalforsamling 2020
GENERALFORSAMLING ODINS RAVNE. 22.1.20. Alle tilstede undtagen Anja. John og Peter. Dirigent: Freddy. Referent: karen.
Generalforsamling konstateres lovlig indkaldt. Der er udsendt dagsorden og bestyrelsens beretning for
det forløbne år hvortil henvises Bestyrelsens beretning godkendes. Regnskab ved Freddy revideret ved Annegrete fremlægges og godkendes. Kontingent fastholdes ved kr 200 årligt og kan indbetales til Bank Nordea. Reg- 2428-6272
708 892. Formand Rita - kasserer Freddy - best.medl. Richard - suppl.Karen genvælges og Marianne nyvælges som suppleant. Annegrete genvælges til revision.Vi fortsætter uden revisorsuppleant. EVT. WORKSHOP drøftes og fastlægges
til lørdag 19. september hele dagen og søndag 20. sept. Halv dag. Søndag forventes at blive performance. Der viser sig bred enighed om at lade årets workshop foregå ved egen kraft og egne fortællinger idet man især
ønsker at arbejde videre med at knytte musik til fortælling. MØDEDAGE: 27.2 i Roskilde kan kun 3 deltage. (. Der er udsendt invitation til kursus i Roskilde 15. februar og Fortælledag 22.3 i Roskilde Bibliotek sammen med
Visens venner. Kom endelig hvis muligt.) Mødet i juni flyttes til 2. juli og bliver hos Karen. Mødet 24. september bliver med indbudte gæster og ligger umiddelbart efter workshop. Forventes at kunne blive med fortællinger derfra.
Nordisk fortælleseminar på Vrå højskole i uge 30 nævnes vil sandsynligt at blive et rigtig godtarrangement til alm-. Højskolepris. Karen Jacobsen
Generalforsamling 2019
ODINS RAVNE TORSDAG 31. JANUAR 2019.02.03 TIL STEDE OLE INGEBJØRG FREDDY KIRSTEN H. ANNEGRETE RICHARD RITA KAREN GENERALFORSAMLING KONSTATERES LOVLIG INDKALDT. Dirigent.:Freddy. Referent: karen. Dagsorden og bestyrelsens beretning
er tidligere udsendt hvortil henvises. Bestyrelsens BERETNING oplæses af formand og godkendes med applaus. DRIFTSREGNSKAB fremlægges af kasserer Freddy. På udgiftssiden har vi i løbet af året afholdt WORKSHOP og
10 år JUBILÆUM. Derudover mindre beløb til hjemmeside kontingent DATS og DANSKE FORTÆLLERE. Samt indkøbt lydanlæg og betalt Bankgebyr. På indtægtssiden har vi modtaget kr 2500 fra DATS til workshop. Derudover
selvfølgelig vores egne kontingenter. Ved årets udgang er egenkapital kun 6 procent reduceret og er I alt. Kr 20128. REGNSKAB GODKENDES . BESTYRELSE Rita Richard og Freddy samt suppleant Karen genvælges og Ingebjørg
nyvælges som suppleant. Anne-grete nyvælges som revisor. KONTINGENT fastsættes uændret til 200 kr. REG.2428 KONTO 6272 708 892.
Ingen forslag fra bestyrelse eller medlemmer.
EVENTUELT. FÆLLESMØDE
med ROSKILDE FORTÆLLERLAUG SKOVBRYNET 2 HOLBÆK 28.2.19 KL 19. MARTSMØDE flyttes til kulturkasernen og foregår til premiere for teaterrøddernes nye forestilling 26.3.19.kl 19.30 idet flere af vores medlemmer er med. Billet købes
på teater-røddernes hjemmeside for 120 kr – og er indkøbt for tilstedeværende til generalforsamling. MAJMØDE flyttes til 23.5. WORKSHOP. Evt. 14 eller 15. september. Mulige undervisere som formand rekognocerer….
ANNE MARIE KRARUP STEFFEN SOMMERSTED PIA PLESNER. SKVULP. 2019 I PINSEN 7-8. JUNI PÅ HOLBÆK HAVN VED TRÆSKIBSTRÆF. RICHARD HAR MELDT OS TIL. VI HAR BETINGET OS AT DER SKAL FORTÆLLES PÅ SELVE SKIBENE. Overvej hvem der
kan. Freddy Kirsten og Karen kan ikke 8. juni. HJEMMESIDE. JOHN MARKEDSFØRING . Richard har udsendt folder til pensionistforeninger men ingen Svar modtaget. Generalforsamling efterfølges af formidabel nytårsfrokost i
skønne rammer hos ole og Ingebjørg. Ravnehilsner Karen Jacobsen
Extraordinær generalforsamling 26. april 2018
Ekstraordinær generalforsamling i foreningen Odins Ravne torsdag den 26. april 2018 kl. 19.00, Skovbrynet 2, Holbæk. Til stede: Ole, Ingebjørg, Karen, Freddy, Richard, Kirsten
H, Lone, Rita. - Valg af dirigent og referent.
Hhv. Freddy og Rita. - Forslag til vedtægtsændring.
For at tilfredsstille banken foreslår bestyrelsen en tilføjelse til §6. Tilføjelsen
er anført med rødt/kursiv. § 6. Hæftelse og tegningsret. For de aftaler foreningen indgår, hæfter kun foreningen. Bestyrelsen hæfter ikke personligt på vegne af foreningen. Kassereren
har tegningsretten vedr. det økonomiske og Formanden har tegningsretten for foreningens øvrige anliggender. Enstemmig vedtaget.. - Da vedtægtsændringer kræver vedtagelse på to på
hinanden følgende generalforsamlinger blev vi enige om, at holde en "elektronisk generalforsamling" om 14 dage, med helt samme dagsorden. Der indkaldes derfor til ekstraordinær generalforsamling den 12. maj kl. 12 med ovennævnte
forslag til dagsorden som eneste punkt. De 8 fremmødte har på forhånd tilkendegivet, at de stemmer for vedtægtsændringen endnu en gang.
Du skal altså ikke møde op, men blot sende en mail til Rita (eller SMS
til 29809420), hvis du er IMOD vedtægtsændringen.
Generalforsamling 2018
Referat fra generalforsamling i Odins Ravne torsdag den 25. januar 2018 kl. 18.00 Skovbrynet 2, Holbæk. 1. Valg af dirigent og referent. (forslag: Freddy og Karen) Freddy blev valgt til dirigent og Kirsten H til referent 2. Bestyrelsens
beretning om foreningens virksomhed i det forløbne år, herunder aflæggelse af beretninger fra eventuelle arbejdsgrupper forelægges til godkendelse. (vedhæftet: læs den og hav eventuelle kommentarer klar) Generalforsamling
er lovligt indkaldt. Formandens beretning er udsendt til alle til gennemlæsning. Ritta gennemgik beretningen, som blev godkendt. 3. Fremlæggelse af årsregnskab til godkendelse. Årsregnskabet er endt med et underskud på
251kr. Regnskabet blev godkendt. 4. Valg af formand, kasserer og øvrig bestyrelse samt 1-2 suppleanter. (Frank ønsker ikke genvalg; som ny kasserer foreslås Freddy. De øvrige modtager genvalg.) Frank går af som kasserer.
Freddy blev valgt til ny kasserer. Bestyrelsen består nu af Rita som formand, Freddy som kasserer, Richard som menigt medlem og Karen og Kirsten E som suppleanter. 5. Valg af revisor og revisorsuppleant. Frank blev valgt til revisor. Der blev
ikke valgt nogen suppleant. 6. Fastsættelse af kontingent.(Bestyrelsen foreslår uændret 200 kr om året.) Kontingentet forbliver på 200kr. 7. Forslag fra bestyrelse og medlemmer.(Bestyrelsen har to forslag - se nedenfor.) 7.1 Bestyrelsen foreslår, at Odins Ravnes 10 års jubilæum fejres den 16.september 2018 med et arrangement, hvor venner og samarbejdspartnere inviteres. Den økonomiske ramme er 6000 kr. Vi vil søge at få lokale på
Elværket, Holbæk (1. sal). Nærmere detaljer diskuteres på et senere møde. Det blev drøftet, om festen kun skal være for Odins Ravne, eller om samarbejdspartnere skal indbydes. Det blev aftalt at afsætte 6000-8000kr
til formålet. Men vi drøfter senere, hvordan jubilæet skal fejres. 7.2 Bestyrelsen foreslår, at vi går i samarbejde med Cafe Habibi i Jyderup og således kan fortælle 1 - 2 gange årligt uden honorar. Forslaget
blev drøftet, og man vedtog, at det er ok at aftale med Habibi i privatregi, Men hvis det er i foreningens navn, skal vores faste honorar betales. Eventuelt. Der blev uddelt en liste med kommende møder og arrangementer. Næste møde
er hos Anja i Roskilde. Adressen findes på listen. Rita læste en mail fra Dorthe Futtrup op. Det var hendes forslag til vores workshop. Hvis vi har brug for foreningens registreringsnummer og kontonummer, kan vi finde det på hjemmesiden.
Vi får også oplysningen i forbindelse med indbetalingen af kontingentet. Rita læste en sød hilsen fra Thomas op. Han er ikke længere medlem af foreningen. Kirsten H fortalte om Ravnenes sidste arrangement i Nr Jernløse.
Det var Odsherreds historier og et vellykket arrngement med ca 30 tilhørere. Referent KirstenHarthimmer Rita Lindegaard Sørensen, Formand - Freddy Harthimmer, Kasserer - Richard Olsen
Generalforsamling 2017
ODINS RAVNE GENERALFORSAMLING Torsdag d. 26.
Januar 2017. Til Stede: Rita,Frank,Richard, Kirsten H., Fredddy, Kirsten E.,Ole, Ingebjørg, Annegrete og Karen.
Frav.: John, Peter og Thomas. DAGSORDEN: udsendt til alle med mødeindkaldelse og godkendes. DIRIGENT: Freddy. REFERENT: Karen. RITA fremlægger bestyrelsens årsberetning
( som også er udsendt med mødeindkaldelse). Der er bred enighed om at det er en velskrevet (formanden) og meget informativ
beretning - og især udtrykkes glæde over at så mange medlemmer har været aktive i årets løb i faktisk mange sammenhænge. Beretning godkendes. FRANK fremlægger årsregnskab hvoraf fremgår at der er et overskud på Kr 5302
( dels øget aktivitet og dels tilskud fra DATS på 3000 kr til Seminar.) Der er egenkapital på 21731 kr.
Det reviderede regnskab godkendes. VALG: Formand
,kasserer, øvrig bestyrelse samt suppleanter er på valg og Modtager genvalg. Alle genvælges. Bestyrelsen består således fortsat af Rita, Frank og Richard samt Kirsten E. Og Karen
som suppleanter. Revisor Freddy genvælges ligeledes. KONTINGENT: Bestyrelsen har foreslået uændret kr 200 –og dette godkendes. VEDTÆGTSÆNDRINGER: Punkt 7 drejer sig om at få ændret indkaldelsesvarsel til generalforsamling
fra 4 uger til 2 uger. Og således at forslag fra medlemmer skal være bestyrelsen i hænde senest 7 dage før generalforsamling.. Vi har faktisk vedtaget dette allerede i 2010 men kan ikke finde referatet. Det skal efter aktuelle vedtægter vedtages med 2/3 dels flertal af de fremmødte medlemmer samt ved 2 på hinanden følgende generalforsamlinger.
Samtlige tilstedeværende stemmer for ændringen. Punkt 8 drejer sig om at KUNNE ÆNDRE VEDTÆGTER ved
-
fuld enighed blandt de fremmødte medlemmer eller -
2/3 dels flertal af de fremmødte medlemmer på
to hinanden følgende generalforsamlinger. SAMTLIGE TILSTEDEVÆRENDE stemmer for denne ændring – og tilkendegiver også at bestyrelsen f. Eks. Kan indkalde til extraordin ær generalforsamling med kun dette ene punkt i forbindelse med almindelig
månedsmøde,. Freddy nævner at vedtægter bør kunne ses på hjemmesiden hvad alle er enige i. Det foranlediges af Rita når
vedtægtsændringer er helt færdige. EVT. Der er udsendt foreløbig liste over
dette års møder, hvoraf 3 foreslåa rykket en uge. Det drejer sig om at
Mødemed ROSKILDEFORT. Bliver 2.3 kl 19. I Skovbrynet. Møde 30.3 aflyses og finder
i stedet sted 6.4 . Møde 27.4 vil blive hos Richard på Falkevej 18.
Møde 25.5 flyttes til 1.6. Der bliver
workshop ved Troels Ejsing 9. Og 10. September . Der takkes for go`ro og orden.
OG HEREFTER FULGTE FORMIDABEL JULE_ NYTÅRSFROKOST . TAK til ALLE for DETTE SKØNNE ARRANGEMENT: NÆSTE GANG FORVENTELIGT 25.1.18. Regstrup 28. Januar 17 Karen Jacobsen.
Årsberetning 2016
Generalforsamling ODINS RAVNE 28- januar 2016 i Skovbrynet. DAGSORDEN som udsendt til alle. Generalforsamling behørigt indkaldt.
Tilstede alle medlemmer _undtagen john og Peter. MØDELEDER:freddy. REFERENT: Karen. ÅRSBERETNING er udsendt til alle og der
er ikke indkommet indvendinger. INGEBJØRG oplæser årsberetning . Det viser sig at der på listen mangler et arrangement i Asnæs i september ved Freddy,Kirsten H. Og Richard om ODSHERREDS
HISTORIE. Efter tilføjelse af dette GODKENDES ÅRSBERET NING. REGNSKAB uddeles og fremlægges ved kasserer Frank. Der er et underskud på 1010 kr men det er fiktivt og reelt på 610 kr idet et kontingent til Danske Fortællere ikke kommer til at indgå( formentlig betalt af medlem som ikke beder om refusion). Ingebjørg har betalt Kontingent til DATS og får udbetalt 325 kr for dette. VEDTAGES at kontingenter til DATS og Danske Fortællere fremover kommer på
betalingsservice. Der er aktiver på 17154 kr. Regnskab GODKENDES. VALG: Ingebjørg modtager ikke genvalg. Frank og Richard modtager genvalg og vælges. RITA meddeler gerne at ville tage en tørn i bestyrelsen og VÆLGES. KONSTITUERES efter mødet som FORMAND. SUPPLEANTER: De to suppleanter Kirsten E. Og Karen fortsætter. KONTINGENT: Bestyrelsen indstiller uændret kontingent på 200 kr og Dette vedtages. HONORARPOLITIK.: Bestyrelsen anbefaler nuværende ordning videreført(HONORAR 1000 kr til FORENINGEN
som så betaler transportudgifter). Imidlertid finder forsamlingen at 2-3 timers indsats burde honoreres bedre . Mener hele honorarpolitiken skal på et senere møde.
Det pålægges den nye bestyrelse at udarbejde forslag til et senere møde samt at sikre at der altid er skriftlig kontrakt( hvad der vist også nu altid er). PINSE: Vi ved lidt om arrangementet via Kirsten E. Holbæk teater er iscenesætter på alt men uddelegerer. FAIR PLAY står fredag aften for optog med deltagere fra
forskellige interessenter og foreninger. Thomas argumenterer for at bruge maritime historier og er sandsynligt selv interesseret ligesom måske også Richard og Kirsten E. ( sidstnævnte har i forvejen
teaterrødderne). Thomas vil ”gå i kødet på arrangører” 0g ”kræve rigtige kulisser”. Kommer med oplæg til gruppen. SEPTEMBERWORKSHOP
er alle interesseret i. Der nævnes som undervisere Pernille Stokfeldt, Troels eller Jens Arentsen. DATS anbefales ansøgt . Udgangspunkt 7000 kr til underviser. Bestyrelsen arbejder videre og kan indgå aftaler om både honorar og underviser.
HJEMMESIDE indgår på et senere møde idet John ikke er tilstede. MØDE i ROSKILDE i februar 16. Der er max 4
som kan 18. Feb. Og mindst 7 som kan 25. Feb. Ingebjørg tilskriver Roskilde derom. INGEBJØRG lægger vægt på at deres hus i SKOVBRYNET fortsat står
åbent for møder. Hun vil gerne være husmor. TAK til INGEBJØRG for MANGE ÅRS GODT BESTYRELSESARBEJDE. VELKOMMEN
til RITA. TAK for god ro og orden til mødeleder. TAK til alle for herlig efterfølgende nytårsfrokost. 31.01.16. Karen
Jacobsen.
Generalforsamling 2015
GENERALFORSAMLING ODINS RAVNE 29-01 -15. Skovbrynet 2. Til stede: Ole Ingebjørg Richard Rita Frank John Kirsten E. Karen.
Gyldig indkaldt. Mødeleder. Kirsten E. Referent: Karen. Årsberetning udsendt. Lille rettelse idet vi i slutningen af august blev inviteret til fortællefestival
i Vikingeskibsmuseet og det var ikke os som inviterede. Årsberetning blev herefter godkendt. Frank fremlagde revideret regnskab. Der er et underskud
på 3550 for året 2014. Der har ikke været så mange arrangementer . Vi har imidlertid penge på kistebunden ( 17439 kr) . Vi var heldige at få et flot og billigt arrangement med workshop i september med Hans Laurens. Vi er
enige om at vi ikke er i behov for at puge sammen . Kontingent vedtages uændret kr 200 ( som kan indbetales senest 1. April til Frank på konto
reg. 1704 konto 627 2708 892). Ingebjørg forhører sig hos Mikkel på kasernen om hvad pinsearrangement går ud på. Vi kan ikke tage stilling til det før
vi ved hvad det drejer sig om. Vi vil alle gerne have en ny workshop i september ( helst før 18.9 men ikke afgørende).+ Vi
kunne tænke os Jesper la Cour eller Jens Arentsen. Ingebjørg undersøgeer muligheder. Vi forestiller os at invitere Roskilde på restpladser idet OR står først for. Roskilde
plejer at betale deltagerprisen.. Bestyrelsen afgør rabatten til medlemmer. Honorarpoitiken ved Fortælling fortsætter uændret når man er i foreningens regi. Man må
gerne fortælle som sig selv udenom foreningen hvor man selv fastsætter evt. Honorar. Honorar i foreningens regi går til foreningen som udbetaler evt. Transportudgift med de offentlige satser. 1000
kr for op til en time. 1500 kr hvis det skal vare længere tid. Richard udsender
prospekt til pensionistforeninger, evt. Også til fængslet i Jyderup Og menighedsklubber. Karen har sendt kontaktadresser omk. Kirker til Richard. Der var vellykket fortællearrangement på biblioteket 24. Jan. Ved Annegrethe, Richard og John og Kirsaten H. Folk var interesserede. Vi inviterer Roskilde fortællerne
til møde 26. Februar hvor John , Kirsten E. Rita og ingebjørg foreløbig har meldt sig som mulige fortællere. Intet soecifikt emne. Kage ved karen.
Drøftet evt fortælling i æglageret kombineret med musik(Ole, Flemming, måske Michael Abell) og maleri. Evt NORDISKE HISTORIER Ole undersøger muligheder. Evt søge Holbæk kommune
om kulturpenge ved næste ansøgningsfrist 1. Juni. 15. Vi gør ikke noget ved verdens fortælledag 21. Marts. Omk. Nyvang undersøger
Ingebjørg om der er interesse for os i form af eventyrvandring i forbindelse med marked. Efter generalforsamling fortæller John,Rita og Richard.
Tak for god ro og orden, kaffe –te ,de gode velkendte småkager og gode fortælliger. Regstrup 31.01. Karen
.
Generalforsamling 2014
GENERALFORSAMLING ODINS RAVNE 30. januar 2014. Til stede. Ingebjørg,Ole, Frank,Richard;Kirsten E.,John,Karen. Afbud gr. Sygdom:Ebon,gr.snevejr:Kirsten og Freddy.gr. udrejse
Rita og annegrete. Referent: Karen. Behandles efter rettidig udsendt dagsorden. Årsberetning
ved formand Ingebjørg som udsendt drøftes, roses og godkendes. Regnskab ved kasserer Frank fremlægges ,drøftes og godkendes . Der er årsoverskud på 969 kr og i alt
nuværende kapital på 21038 kr. Hjemmesiden synes at være ganske effektiv og har ugentlig 2-300 besøgende som dog ikke efterf. Bruger muligheden af at skrive til formanden undtagen
i faktiske enkeltsituationer . Hjemmesiden henviser til ikke eksisterende nyhedsbrev og det sørger Frank for at fjerne. KONTINGENT fastsættes uændret til 200 kr
årligt. Ingebjørg, Richard og Frank genvælges til bestyrelsen. Karen genvælges som suppleant og Kirsten E. nyvælges som suppleant. Freddy genvælges som revisor .
Vi beslutter at fastholde medlemskab af DATS og FIDA og forventer at Rita fortsat er vores repræsentant i FIDA. Alle er velkomne til FIDAS generalf. Og der er udsendt invitation . FIDA har nu besluttet
årlig FORTÆLLINGENS DAG til 24. januar som således lige har været afholdt i Viborg og handlede om Evald Tang Kristensen. Der er ingen indkomne forslag til generalforsamling. ALLE STØTTER OP OM FREMSENDT BLOMSTERHILSEN TIL EBON OG FØLGER HENDE I TANKERNE I HENDES KAMP IMOD SVÆR SYGDOM.. Tak for godt samvær.
Karen Jacobsen. 31.1.14..
Generalforsamling 2013
Generalforsamling Odins Ravne to. 31. jan. 2013 . Dirigent:
Freddy. Referent: Karen. Freddy konstaterer lovlig indkaldelse efter vedtægter og dagsorden
behørigt udsendt. Ad årsberetning: Ingebjørg gennemgår indgående tidl. Udsendt beretning som godkendes.Applaus. Den er fyldestgørende og der er ikke spørgsmål hertil.
Ad regnskab: Frank fremlægger og gennemgår. Der er pæn indtægt idet Holbæk Teater har betalt
5x vores vanlige takst.Der er udgifter til kontingent til DATS og FIDA ( danske fortæller). Hvoraf sidstnævnte til 2 kont. (både forening og et enkelt personligt, fordi foreningen foreløbig ikke giver tilmeldte foreninger stemmeret ). Ad
valg: Bestyrelsen
genvælges. d.v.s. formand Ingebjørg, næstf. Richard, kasserer Frank
suppl. Ebon og Karen
revisor Freddy. Ad kontingent:
Fastsættes efter bestyrelsens anbefaling uændret til 2oo kr.
Forventes indbetalt i februar til konto 2190-6272708892 Ad forslag: Ingen indkomne forud for generalf.
Denne vedtager: Medlemskab af DATS fortsætter.
Medlemskab af FIDA fortsættes et år og opsiges
Hvis der ikke vedtages foreningsstemmeret.
Det personlige medl.skab fortsætter ligeledes
Idet kun det giver stemmeret
på deres kom.Generalf.
Rita fortsætter. Vores hjemmeside fortsætter et år.
Den skal have LINK til Roskilde Fortællelaug ogDats. Ad FIDA:
Rita orienterer om denne forening som fortsat er i opstartfasen og herfocuserer på tilbud til børn og unge, netværksdannelse, udvikling og interessegrupper. Ad Arrangørbetaling og kørepenge
til fortællere: Som bekendt betaler arrangører kr 500 uanset længde og antal fortællinger og derudover betales kørepenge pr bil ( nogen gange 3 biler). Kirsten H. tager en diskussion op omk. dette og foreslår sec af Freddy,
at Bestyrelsen drøfter om det kan gøres på andre måderf.eks. med højere arrangørbetaling og ensartet opkrævning afkørepenge som foreningens medlemmer så fordeler indbyrdes efterregler så det går til dem der kører længst. F.eks. også højere
arrangørbetaling differentieret efter tidsforbrug. Det skal bemærkes at formand Ingebjørg altid orienterer arrangører om pris og antal biler hvorfra så det ikke burde komme bag på dem. Derudover alm. Enighed om at
det faktisk er billigt. Generalforsamling afsluttes . Tak for godt arrangement Karen Jacobsen.
Generalforsamling 2012
GENERALFORSAMLING ODINS RAVNE 26-1-12 hos Ingebjørg og Ole. Til stede: Ole , Ingebjørg,John,Frank,Kirsten H., Freddy, Kirsten E.,Rita, Anne-grete,Karen. Freddy vælges som DIRIGENT og konstaterer generalf. Lovlig indkaldt. Karen vælges som REFERENT.
Årsberetning, dagsorden og Regnskab er udsendt til medl. Og fremlagt. Årsberetning og regnskab godkendes. Bestyrelsen er villig til genvalg og der er ikke andre kandidater så best. Genvælges.
Den består af form. Ingebjørg, kasserer Frank, sekr Richard,suppl Ebon og karen. Revisor Freddy er villig til genvalg og genvælges. KONTINGENT: Det vedtages at kont. Stiger til 200 kr årligt idet der er stigende udgifter efter at vi har tilmeldt os Fortællere i Danmark. Vi er nu 12 medlemmer. Kont. Kan indbetales på konto 1704 6272708892. GÆSTEAFTEN
Der er forslag fra best. Om at medl.aften 25. okt. 2012 bliver så hver kan invitere et par gæster med. Rita orienterer om Roskildes brug af Dagligstuefortællinger hos M. Christensen m. brug af Hemmelig gæst som bl.a. Rita har været.Her betaler man hvilket ikke er tanken hos os udover alm. Kaffepris.
Det vedtages at 25. okt. Bliver gæsteaften. Der er ikke indkommet forslag
fra øvrige medl.. Intet til evt. Generalf. Slutter hermed. MEDDELELSER Freddy orienterer om DATS nyhedsmail-og teaterfestival 11-13. maj i Holbæk. Rita orienterer om ”
Fortællere i Danmark” hvor Rita er personligt medl.( for at vores forening kan få en stemme) og samtidig vores repr. På foren ingens medl.skab. Rita
vil arb. For at en forening kan få en stemme direkte. Mener i øvrigt at foreningen kan blive vanskelig at løbe i gang som den ser ud nu.Den har en best. På 3 medl. Og 2 suppl.. Der skal gøres meget . Mangler endnu hjemmeside.
Næste møde er 24.3 i Odense. Der vil 14. april kl 10-16 blive afholdt kursus ved Frans Bendix på Stejlepladsen. Koster
100 kr.. Der ser ud til at kunne blive 10 deltagere. Herfra er Kirsten E.,Frank,Ingebjørg,John,Rita,Anne Grete og karen. Roskilde
fortællelaug spørger efter en deltager til VERDENS FORTÆLLEDAG om TRÆ. Rita og Anne Grete måske interesseret.
MEDLEMSAFTENER 2012 23.2 aflyses Aprilmøde bliver 19.4.,
Sommerafslutning bliver 21.6 hos Kirsten E. hvor Kirsten vil eksp. Med at invitere hele Bennebo med. Efterårssæson starter 23 aug.
25. okt bliver gæsteaften.. 29. nov sidste møde inden jul. 31. jan 2013 næste generalforsamling. Vi sluttede med
herlige historier ved Kirsten H., John, Kirsten E. og lidt Ingebjørg. Kulinarisk var aftenen ved fælles anstrengelser en fornøjelse.
Karen J.
Generalforsamling 2011
Referat af generalforsamlingen den 27. januar 2011. 1. Valg af dirigent og referent. Freddy blev valgt til dirigent
og Ebon til referent. 2. Årsberetning ved Ingebjørg. Beretningen blev godkendt med følgende ændringer. Rita var ikke med den 19 marts, og Pernille fortalte julehistorier
i Huset på Næsset den 5. december. 3. Fremlæggelse af regnskab ved Frank. Frank uddelte regnskabet. I 2009 var der et overskud på 13.646kr. I 2010 var der et underskud på
3.334kr. Egenkapitalen er nu på 11.632kr. Regnskabet blev godkendt. 4. Valg til bestyrelsen. Hele bestyrelsen blev genvalgt. 5. Valg af revisor.
Freddy blev genvalgt. Og efter alle de mange klapsalver gik vi videre til punkt 6. Fastsættelse af kontingent. Kontingentet blev fastholdt på 150 kr om året.
Beløbet bedes indbetalt på foreningens konto i Nordea Reg. nr. 1704 konto nr.6272708892 senest 1. april, hvis man stadig ønsker at være medlem. (Derudover betaler vi 10 kr for kaffe ved møderne). 7.
Årsplan med forslag fra bestyrelsen. Se vedhæftede årsplan fra Ingebjørg. Freddy havde følgende kommentarer til arrangementet ”På Kanten”. Odins Ravne
kunne deltage som guides/skubbere og bringe vandringen videre rundt i byen med forskellige fortællesteder. Vi får nogle oplysninger fra Museet, som vi kan bruge i historierne. Rita, Richard, Ingebjørg og Ebon sagde ja til at deltage.
Fredag den 21. september er også en international fortælledag. Rita undersøger, hvad der rører sig og Ingebjørg kontakter Brian Kristensen på Holbæk Teater angående et evt. arrangement.
Ebon laver et oplæg til Holbæk kommuneskoler om fortællerangreb, som skal ud inden sommerferien. Angreb i overbygningen på Østre Skole aflyses, hvis ingen melder sig til at fortælle. Tænk over om
I skulle have lyst til at være med inden næste ravnemøde. Kursus med Frans Bendix. Ingebjørg laver indbydelsen til Roskildefortællerne. Ebon gennemlæser den sammen med Frans inden den sendes ud.
Deltagerpris 100 kr. 8. Stemmetræning og afvekslende øvelser. Vi vedtog at genoptage stemmetræning ved Ebon og afvekslende øvelser, når nogen løber ind i
sådanne ved de ordinære ravnemøder. 9. Genoptagelse af kærlig kritik. Vi vedtog at genoptage kærlig kritik /feedback på ravnemøderne.
10. Eventuelt. Ingen punkter. Freddy takkede for god ro og orden, og så gik vi over til historierne. Rita fortalte en forvandlingshistorie fra Afrika og Frank tog hul på en ny historie
om dråben. Ref. Ebon
Generalforsamling 2009
Referat fra generalforsamling i Odins Ravne torsdag d. 29. jan 09 Deltagere: Ole, Ingebjørg, Frank, Richard, Freddy,
Ebon, Rita -
En historie. Ingebjørg fortalte om Pigen med de røde sko…som dansede. -
Valg af dirigent og referent Ingen
dirigent … Rita er referent. -
Årsberetning ved Ingebjørg. Årsberetning vedhæftet. Årsberetningen blev godkendt, med en tilføjelse
om at Frank var på fortællekursus på Sejerø 5-6 september. -
Fremlæggelse af årsregnskab ved Frank Regnskabet er simpelt – indtægt på 1500 kr. fra
kontingent – udgift på 580 kr. til gebyr til banken – det giver et overskud på 920 kr. Regnskabet blev godkendt, men med bemærkning om at vi skal skifte bank, så vi kan slippe af med det urimelig høje gebyr
(som skyldes at vi har en erhvervskonto). Ingebjørg oplyste, at hun har en ”bikasse” med 351 kr., som stammer fra overskud fra arrangementerne.De kan bruges til f.eks. dækning af udgifter til det ekstraordinære traktement
ved denne generalforsamling. -
Valg af bestyrelse ved Ingebjørg : Formand: Ingebjørg (modtager genvalg), kasserer: Frank (modtager genvalg), bestyrelsesmedlem: Richard (vil gerne fortsætte),
valg af suppleanter: Karen (modtager genvalg) og en ny i stedet for Regitse (Bestyrelsen foreslår Ebon). Alle ønsker om genvalg blev opfyldt Ebon træder ind som ny bestyrelsessuppleant. Bestyrelsen:
Ingebjørg (formand), Frank, Richard. Suppleanter: Karen og Ebon -
Valg af revisor ved Frank: Bestyrelsen foreslår Freddy Freddy valgt. -
Fastsættelse
af kontingent ved Ingebjørg: Bestyrelsen foreslår forhøjelse til 150 kr. Det blev vedtaget at forhøje kontingentet til 150 kr. -
Forslag fra bestyrelsen og medlemmerne:
Vi ser bort fra tidsfristen på 14 dage før: a Samarbejde med Vandrerhjemmet om fortællearrangementer for børn og evt. voksne (Ing) : Ja, det vil vi gerne
b Naboarrangementer (Ing) : Det er en mulighed som enhver kan byde ind på, så slutter vi op. Kirsten vil gerne holde en bålaften med fortællinger. c Kildemarked (Rich):
Nej, der var en generel holdning om at sådanne åbne markeder ikke er egnede til vore fortællinger, der er ikke ro omkring fortællingen… folk kommer og går. d Raåvaremarked på
Samsø (Rich) : Det var Regitse, der ville stå for dette ..og da hun ikke har været med et stykke til er det ikke aktuelt. e Fortsættelse af ”private” fortællecaféer i
Festhuset på Stejlepladsen – hvis muligt (Ing): Ja, det er rigtig godt. To gange om året er passende, - til jul og en gang til. f Samarbejde med institutioner som Biblioteket og Museet
(Ing) Ja, vi er positive, men tager det fra gang til gang. Som regel er der noget i skolernes vinterferie og efterårsferie. g PR i form af visitkort og plakater (Rich) Det er en god idé
at få lavet plakater (A3) og visitkort, som kan anvendes ved arrangementer. Richard og Freddy arbejder sammen om designet og Richard står herefter for trykningen. h Hjemmeside og/eller profil på Facebook (Frank) Frank har undersøgt mulighederne, der kan oprettes en hjemmeside for relativ små penge (380 kr).. og vi kan få en forenings-mail..mailadresse odinsravne@gmail.com
er en mulighed. Frank blev valgt til web-master og arbejder vider med sagen. Vi talte også om facebook, men fravalgte dette. i Entré eller gratis optræden (Ing) Det kan være godt
med en lille entré – 20 - 25 kr. – det sikrer et publikum, der er lidt forhåndsnysgerrig. Hvis fortællearrangementer er i foreningens regi går kontingentet til foreningen. Hvis foreningens
medlemmer individuel arrangerer eller siger ja til at fortælle får man selv evt. gaver/penge dette måtte give. -
Evt. Fortsættelse af katalog over fortalte historier.
(Ing) Det vil være godt med et katalog over hvilke historier vi kan tilbyde – fordelt på genere. Det må vi arbejde videre med. -
Afslutning: En historie eller to Der
blev fortalt historier bordet rundt, mens vi spiste lækkert smørebrød og drak øl. Referent Rita
Stiftende generalforsamling 27.03.08
Referat fra stiftende generalforsamling i Odins Ravne d. 27. marts 2008 Til stede: Kirsten Harthimmer, Freddy Harthimmer, Frank
Holst, Richard Olsen, John Jensen, Karen Jacobsen, Ole Kirk Ejsing, Ingebjørg Ejsing Afbud fra: Ebon Conradsen, Regitse Jørgensen, Mette Møller, Ebba Eriksen Foreningens
navn er: Odins Ravne - Holbækfortællerne. Hjemsted: Holbæk. Vedlagte vedtægter vedtoges enstemmingt Derefter behandledes flg. punkter fra vedtægterne:
Punkt 1 valg af referent: Ingebjørg Ejsing Punkt 2 udgik Punkt 3 udgik Punkt 4 valg af bestyrelse: Formand: Ingebjørg Ejsing, kasserer: Frank Holst, medlem:
Regitse Jørgensen. Punkt 5 valg af suppleanter: Richard Olsen, Karen Jacobsen, revisor: Freddy Harthimmer Punkt 6 kontingent for indeværende år (Kalenderår) fastsattes til100 kr Holbæk 29-03-2008 Ingebjørg Ejsing
|
|
 |
|
|
|